26. listopadu: Vážení spoluobčané, jak jste zaznamenali, stavba mostu je již zdárně dokončena. V současné době je již podána žádost o kolaudaci na Magistrátu města Hradce Králové a čekáme na její vyřízení. Dle posledních informací by se měla uskutečnit v dohledné době.
Aktualizace stavu výstavby 30. září - stavba se blíží ke konci, již probíhají závěrečné dokončovací práce. V pátek 11. října budou položeny finální asfaltové povrchy a poté, po splnění všech náležitostí (tj. souhlasy dotčených orgánů - Policie ČR, GasNet, Cetin, ČEZ distribuce, Povodí Labe a další) proběhne kolaudační řízení na stavebním úřadě v Hradci Králové. Následně po udělení souhlasu s užíváním stavby bude most otevřen a poté ho bude možno používat. Je tedy možné, že může nastat situace, kdy most bude již zcela dokončen, nicméně pro dopravu bude stále uzavřen. Osobně ale doufám, že toto období bude co nejkratší.
V pondělí 20. května započala dlouho očekávaná rekonstrukce mostu ve Smržově. Zhotovitelem stavby je firma ŠTĚPÁNEK, spol. s r.o.; IČO: 455 35 124.
Rekonstrukce bude provedena za úplného uzavření stávající komunikace na dobu přibližně 19 týdnů - tj. cca do 30. září letošního roku. V průběhu května a června dojde k přípravě staveniště, pasportizaci, vybudování provizorní komunikace, přeložky IS, ostatním přípravným pracím. Ihned začátkem července dojde k uzavření mostu a ke kompletnímu vybourání stávajících konstrukcí.
Základní dopravní obslužnost obce zůstane zachována, doprava bude vedena po provizorně vybudované komunikaci (viz plánek provizorní komunikace) - Provizorní komunikace je tvořena panelovou rovnaninou s vyplněnými spárami štěrkodrtí. Panely budou provedeny na šířku 4,0 m a z boku budou obsypány. Vzhledem k nízké intenzitě dopravy byla navržena jednopruhová komunikace. Přednost v jízdě bude řešena dočasnými svislými dopravními značkami.
Předmětem rekonstrukce mostního objektu je demolici stávajícího tělesa a výstavby nového přes Smržovský potok. Opěry jádra stávajícího mostu jsou provlhlé, místy až promáčené. Obě jsou postiženy malou pevností betonu, kterou u pravobřežní zachraňuje kvalitní omítka, ale i ta, již místy opadává. Opěra levobřežní je ve výrazně horším stavu. Je podemleta místy až do hloubky 400 mm. Všechna křídla jsou poškozena trhlinami shora svislými, dolů lehce odkloněnými od svislice. Trhliny se nacházejí přibližně v průmětu rubů opěr a vznikly chybějícím řešením vzájemného spojení opěr a jejich křídel. Most prozatím není v havarijním stavu, ale pomalu do tohoto stavu spěje. Kvůli malé pevnosti betonu deskové mostovky původního mostu je obtížné jej ekonomicky opravit tak, aby dlouhodobě sloužil svému účelu. Více viz projektová dokumentace (zhotovitel projektové dokumentace: Mostní projekce s. r. o., IČ 067 54 449 Zodpovědný projektant: Ing. František Pokorný).
Vážení spoluobčané, omlouváme se za komplikace způsobené touto stavbou, kterých doufejme, bude co nejméně.
Tato stavba je finančně podpořena Královéhradeckým krajem v rámci Programu obnovy venkova - 23POVU1 částkou 1 020 000 Kč.